LAIVA BEST

keskiviikko 26. heinäkuuta 2017



Mun oli tarkoitus lyödä teille kaikki Turkukuvat samaan syssyyn ja hehkuttaa meidän ihanaa viikkoa! No en oikein osannut ihanien kuvien seasta karsia ja ajattelin, että päälle 30 kuvaa yhteen postaukseen on aivan liikaa, joten ositetaan vähän. Yksi päivä vietettiin merellä Ville Viikingin kanssa, koska se on alusta asti ollut Olivian yksi ja ainoa harras toive: "voitaisko mennä kesällä Ville Viikinki -laivalle". Tarkoitus oli mennä yönyliristeilylle koko perheen voimin, mutta koska aika paljon siistimpi reissu tarjoutui Tuomaksen kesälomalle, niin päätettiin jättää risteily välistä kokonaan. Mun sydäntä silti särki, kun ajattelin kuinka suuri pettymys se olisi Olivialle ja niinhän se olisikin ollut.

Onneksi mulla välähti ja onneksi mun sisko sai päivän vapaata, niin Turkuviikolla päästiin sittenkin tapaamaan herran Viikinkiä (en ymmärrä, että tämän on ainoa maskotti, jota Olivia ei pelkää lainkaan). Hujautettiin siis picnicristeilylle Ailan ja lasten kanssa ja olipa vaan taas kivaa! Käytiin aamiaisella ja myöhemmin buffetissa (nyt kyllä muistan, että ensi kerralla ei enää laivan buffettia - ei hyvä!). Lasten kanssa oli jälleen kerran kaikki niin helppoa. Samuel nukkui kun nukkui, leikittiin leikkihuoneissa, toinen Samuelin kanssa vauvalle suunnatuissa leikkitiloissa ja toinen Olivian kanssa isompien touhitiloissa. Aila juoksi Olivian kanssa kaikissa ohjelmissa ja mä seurasin perässä, jos se ei vaatinut hirveään tungokseen ahtautumista vaunujen kanssa. Tungoksen takia Olivia näki Villekissan joku sata kertaa ja Samuel ei kertaakaan, vaikka sekin olisi ollut Olivialle todella tärkeää, koska Ville Viikinki! Luulin, että meillä fanitetaan Robinia, mutta Villekissa vie kyllä voiton 10-0. Aika laivalla meni hujauksessa ja tekemistä riitti ihan kaikille kuten aina. Harmitti vähän, kun ulkona oli tosi viileä ja supertuulinen sää, niin koko päivä meni oikeastaan sisällä, vaikka kannellakin olisi ollut ihana hengailla, mutta eipä se meitä haitannut. 

Lapsena usein ihmettelin mun äidin sanoja "mulla on aina hauskaa, jos teillä vaan on siskos kanssa hauskaa" ja kelasin, että mitä ihmettä, ei kenelläkään voi olla hauskaa, jos seisoskelee vaan nurkassa ja katselee, kun muilla on superkivaa. Nyt mä sen tajuan ihan täysin. Mikään ei vaan ole parempaa kuin se, että lapsi hihkuu innosta kokonaiset 12 tuntia jokaisesta pienestäkin asiasta ja tsemppaa käytöksen ja väsymyksen kanssa viimeiseen saakka vaan siksi, että on niin iloinen jostain asiasta. Itselleni laivalla olo ei ole mitään maailman lemppareinta puuhaa aikuisena, mutta äitinä se on ihan parasta ja se ilon määrä mitä tuosta neljäveestä huokuu koko ajan on maailman palkitsevinta ja menisin vaikka joka päivä ihan vaan sen takia. Vanhemmuudessa parasta on se kun voi tarjota toisille täydellisiä ilonaiheita ja ihania kokemuksia, jotka lapset muistavat aina. Kyllä mäkin muistan, että risteilyt olivat ihan parhautta aina <3 

Kuuluuko risteilyt jossain muodossa teidän kesään vai käytetäänkö aika johonkin muuhun kivaan? Mä luulen, että meillä ne nyt kuuluu kyllä ihan joka kesään, enkä malta, että toinenkin alkaa nauttimaan siitä yhtä paljon kuin siskonsa!

8 kommenttia:

  1. Meillä Turun seudulla asuvina tulee rampattua laivalla vähän väliä; ja juurikin lasten ilon ja onnen perässä. Mikään ei ole parempaa kuin nähdä omien lastensa ilo ja onni! Ja onhan se itsellekin aika mukava päivä kun lapsilla on puuhaa, riitoja tulee vähemmän = saa itsekin ottaa rennommin ja mikä parasta; ruoka valmiina, ei ruoanlaittoa ja siivoamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, just noin!! Mekin käytiin turkulaisina useammin just picnicristeilyillä ja sit yön yli oltiin aina kerran vuodessa suunnilleen :)

      Poista
  2. Sulla on kyllä aina niin ihania kuvia, ihastelin just tän ja sitten ton mummolapostauksen kuvia. Niin kauniita <3 Millä ohjelmalla muokkaat sun kuvat ja mitä niille teet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos - aina yhtä ihana kuulla tällästä palautetta <3
      Mulla in lightroom ja oon sinne lataillu jotain presettejä eli joskus käytän niitä tai sit vaan käytän värisäätöjä ja perussäätöjä - aika yksinkertaset muokkaustavat mulla kun oon aika huono enkä itse pidä liian pitkälle viedyistä kuvista :)

      Poista
    2. Mä kanssa muokkailen vähän samaan tyyliin omia kuviani, mutta oon vähän miettinyt jos löytyis joku kiva ohjelma millä muokata kun nyt mulla on sellanen netistä ladattu ilmainen jossa ei kuitenkaan saa ihan tehtyä kaikkea mitä välillä kaipaisin. Sun kuvissa on vaan niin ihana tunnelma, ja jotenkin osaat korostaa sitä mun mielestä värisävyillä ja semmosella lämmöllä ja pehmeydellä. Joten kiitos vastauksesta! :)

      Poista
    3. Oi kiitos! Sen oman tyylin löytämiseen menee oikeesti aikaa, vaivaa, hikeä, kyyneleitä, vähän ehkä rahaakin ja silti koskaan ei omasta mielestä oo tarpeeks hyvä ja kiva ja kaunis... :D onneksi sinne silti välittyy mun tyyli oikein <3 kyllä säkin vielä oman jutun löydät, mut suosittelen siihen aseeksi kunnon ohjelmaa!

      Poista
  3. Ihania kuvia taas!
    Allekirjotan kyllä ton, että lapsen ilosta tulee itsekin niin hyvällä mielelle. Annoin eilen meidän taaperon hyppiä lenkkareilla vesilätäköissä kun oltiin jo valmiiksi niin sateen kastelemia ja voi miten voi pienestä toinen iloa saada. Sitä hihkumisen määrää <3

    Laivareissuilta mulla on omasta lapsuudesta tosi paljon hyviä muistoja, pitäisi saada tuo lapsiakin vietyä risteilylle, tykkäisi ihan varmasti!

    Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti <3
      Siis noi yksinkertasimmat jutut on parhaita. Olivia ottaa huumaa nyt siitä et on tarpeeks iso tyttö peseen perunoita laiturinnokasta :D sieltä kuuluu kikattelua ja perunat tulee puhtaiksi - parasta!

      Poista