TURKU ON SYDÄN

perjantai 4. elokuuta 2017



Melkein unohdin kokonaan julkaista meidän Turkukuvat päälle parin viikon takaa, kun vietettiin melkein kokonainen viikko ihanan kesäisessä Turussa. Tehtiin ihan kaikki must jutut siellä, ilmat hellivät ja Turku vaan oli parhaimmillaan, joten kotiin oli todella vaikea lähteä. Vaikka Turku onkin kaupunkina ihan ykkönen kaikin puolin, niin kyllä se tälläkin visiitillä huomasi, että ne on ne ihmiset, jotka sen lempipaikan tekevät ihan täysin. Nähtiin mun ystäviä, Olivian ystäviä, mun perhettä ja oli vaan se tunne, että äkkiä takasin, niin pääsisin takaisin siihen mun turvaverkon sisään ja siellä meillä kaikilla olis vaan niin hyvä. Turussa oli juuri silloin aika paljon menoa ja meininkiä, kun Tall Ship Race valtasi koko jokirannan, joten spessutekemistä riitti, mutta mitäs kuuluu siis meidän Turku must-do -listaan noin niinkuin muuten sen risteilyn lisäksi?

- Kahvit kauppatorin Cafe Einossa
- Jäätelöt kupittaan puiston jäätelökavereilta
- Päivä seikkiksessä
- Uinnit kupittaan maauimalassa
- Fish & Chips Aussie Bar:issa
- Vanhojen huudien tsekkaus ja ystävät siellä
- Kahvit ja jädet jokirannassa
- Shoppailut Cos:illa ja Zarassa
- Ikea, sen leikkipaikka ja lounas
- Koko päivän löhöily ystävien luona
- Vanhojen huudien tsekkaus ja ystävät siellä

Viikolla olin lasten kanssa kolmistaan ja asutettiin mun ystävän asuntoa, kun hän oli matkoilla. Nähtiin mun siskoa, käytiin laivalla, nähtiin mun ja Olivian ystäviä, kahviteltiin ja shoppailtiin. Sitten saatiin tuomas mukaan ja otettiin kaikki irti Tall Ship Racesta ja jokirannasta. Mun sisko ja isä messissä, churroja, iiisoja hienja laivoja, hellettä, paljon ihmisiä, kaunis Turku ja ihana tunne siitä, että kohta päästään nauttimaan siitä aina. Nyt Oliviakin kyselee koko ajan, että koska mennään lopullisesti takas ja vaikka hänellä on täällä ihanaa ja ollaan tutustuttu ihaniin ihmisiin, niin musta on ihanaa, että hänkin huomaa, että siellä se meidän elämä on ja sinne on kiva meidän mennä takaisin. 

Pakko vielä jatkaa, että Pori ei siis onnistunut missään vaiheessa viemään mun sydäntä enkä todellakaan kestäisi ajatusta siitä, ettei päästäisi takaisin Turkuun, mutta on täällä paljon hyvääkin ja tekeillä on juuri postaust Porin Parhaat -teemalla. Alku oli kankea todellakin, mutta nyt kesän aikana Porista on paljastunut paljon kivoja juttuja, jotka tekevät tästä paikasta ihan kelvollisen ja viihtyisän. Silti mä ehkä vielä uppoudun näihin Turkukuviin hetkeksi <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti